Geist
The multimedia installation “Geist” for the Deutschlandfunk Chamber Music Hall is based on a data collection created by Jan Glisman from continuous time-lapse and over 120 drone recordings, taken during the four-year deconstruction of the Deutsche Welle in Cologne, which has been empty since 2003 due to the asbestos used in its construction.
Using the technique of photogrammetry and 3D, media artist Dmitry Zakharov creates abstract virtual worlds from the images of the building and the surrounding terrain, which detail the history of the demolition and seemingly delve into the molecules of the asbestos.
Sound artist Jiyun Park brings metal plates of the former exterior facade to vibration through bodies of sound transducers; sounds and resonances are created between the plates, which Park combines with multi-channel sounds she composed and the environmental recordings of the deconstruction.
The artists collaborated to develop a 5-meter-high, three-dimensional floating light sculpture that brings the ambivalent process of urban development to life in abstraction as an immersive, multimedia spatial experience. The artist collective consisting of Glisman, Park and Zakharov emerged in early 2020 and creates immersive spatial experiences using multimedia technologies. The coming together of different disciplines allows them to work on themes in a multi-layered way. Glisman is a visual artist, Park a sound artist, and Zakharov a media artist. Their first collaborative project was premiered at the Deutschlandfunk Chamber Music Hall on July 1 and 2, 2022.
Geist will be shown from 17.11.23 to 01.03.2024 in the exhibition "Zurück zum Beton" at Krings Ernst Gallery Cologne.
The project was shown on the occasion of the finissage of the exhibition "Rückbau Deutsche Welle". This was sponsored by the Landschaftsverband Rheinland (LVR) and the Rodenkirchen district council. It is also supported by Deutschlandradio, DIE WOHNKOMPANIE NRW GmbH and the company BST Becker Sanierungstechnik GmbH.
Basis der multimedialen Installation „Geist“ ist eine von Jan Glisman angelegte Datensammlung aus kontinuierlichen Zeitraffer- und über 120 Drohnenaufnahmen, entstanden während des vierjährigen Rückbaus der Deutschen Welle in Köln. Medienkünstler Dmitry Zakharov erschafft mit der Technik der Photogrammetry aus den Aufnahmen des Gebäudes und des umliegenden Terrains, abstrakte virtuelle Welten, die die Geschichte des Rückbaus erzählen und dabei bis in die Moleküle des Asbests vorzudringen scheinen. Die Klangkünstlerin Jiyun Park versetzt Metallplatten der ehemaligen Außenfassade durch Körper Schallwandler in Schwingung; es entstehen Klänge und Resonanzen zwischen den Platten, die Park mit von ihr komponierten Mehrkanal Sounds und den Umgebungsaufnahmen des Abbaus kombiniert.
Die Erstaufführung der Installation fand 2022 im Deutschlandfunk Kammermusiksaal in Köln statt. Die Künstler entwickelten gemeinsam eine 5 Meter hohe, dreidimensionale schwebende Lichtskulptur, die den ambivalenten Prozess der Stadtentwicklung in der Abstraktion als eindringliche, multimediale Raumerfahrung erlebbar macht. Das Künstlerkollektiv bestehend aus Glisman, Park und Zakharov ist Anfang 2020 entstanden und erschafft mit multimedialen Technologien immersive Raumerfahrungen. Die Zusammenkunft von unterschiedlichen Disziplinen ermöglicht es ihnen, Themen mehrschichtig zu erarbeiten. Glisman ist bildender Künstler, Park Komponistin sowie Klangkünstlerin und Zakharov Medienkünstler.
Type: Multi Media Installation
Technique: 3d Animation, Projection, 3dScan, Fieldrecordings, Acoustics,
Year: 2022
www.jan-glisman.com
www.jiyunportfolio.com/
The multimedia installation “Geist” for the Deutschlandfunk Chamber Music Hall is based on a data collection created by Jan Glisman from continuous time-lapse and over 120 drone recordings, taken during the four-year deconstruction of the Deutsche Welle in Cologne, which has been empty since 2003 due to the asbestos used in its construction.
Using the technique of photogrammetry and 3D, media artist Dmitry Zakharov creates abstract virtual worlds from the images of the building and the surrounding terrain, which detail the history of the demolition and seemingly delve into the molecules of the asbestos.
Sound artist Jiyun Park brings metal plates of the former exterior facade to vibration through bodies of sound transducers; sounds and resonances are created between the plates, which Park combines with multi-channel sounds she composed and the environmental recordings of the deconstruction.
The artists collaborated to develop a 5-meter-high, three-dimensional floating light sculpture that brings the ambivalent process of urban development to life in abstraction as an immersive, multimedia spatial experience. The artist collective consisting of Glisman, Park and Zakharov emerged in early 2020 and creates immersive spatial experiences using multimedia technologies. The coming together of different disciplines allows them to work on themes in a multi-layered way. Glisman is a visual artist, Park a sound artist, and Zakharov a media artist. Their first collaborative project was premiered at the Deutschlandfunk Chamber Music Hall on July 1 and 2, 2022.
Geist will be shown from 17.11.23 to 01.03.2024 in the exhibition "Zurück zum Beton" at Krings Ernst Gallery Cologne.
The project was shown on the occasion of the finissage of the exhibition "Rückbau Deutsche Welle". This was sponsored by the Landschaftsverband Rheinland (LVR) and the Rodenkirchen district council. It is also supported by Deutschlandradio, DIE WOHNKOMPANIE NRW GmbH and the company BST Becker Sanierungstechnik GmbH.
Basis der multimedialen Installation „Geist“ ist eine von Jan Glisman angelegte Datensammlung aus kontinuierlichen Zeitraffer- und über 120 Drohnenaufnahmen, entstanden während des vierjährigen Rückbaus der Deutschen Welle in Köln. Medienkünstler Dmitry Zakharov erschafft mit der Technik der Photogrammetry aus den Aufnahmen des Gebäudes und des umliegenden Terrains, abstrakte virtuelle Welten, die die Geschichte des Rückbaus erzählen und dabei bis in die Moleküle des Asbests vorzudringen scheinen. Die Klangkünstlerin Jiyun Park versetzt Metallplatten der ehemaligen Außenfassade durch Körper Schallwandler in Schwingung; es entstehen Klänge und Resonanzen zwischen den Platten, die Park mit von ihr komponierten Mehrkanal Sounds und den Umgebungsaufnahmen des Abbaus kombiniert.
Die Erstaufführung der Installation fand 2022 im Deutschlandfunk Kammermusiksaal in Köln statt. Die Künstler entwickelten gemeinsam eine 5 Meter hohe, dreidimensionale schwebende Lichtskulptur, die den ambivalenten Prozess der Stadtentwicklung in der Abstraktion als eindringliche, multimediale Raumerfahrung erlebbar macht. Das Künstlerkollektiv bestehend aus Glisman, Park und Zakharov ist Anfang 2020 entstanden und erschafft mit multimedialen Technologien immersive Raumerfahrungen. Die Zusammenkunft von unterschiedlichen Disziplinen ermöglicht es ihnen, Themen mehrschichtig zu erarbeiten. Glisman ist bildender Künstler, Park Komponistin sowie Klangkünstlerin und Zakharov Medienkünstler.
Type: Multi Media Installation
Technique: 3d Animation, Projection, 3dScan, Fieldrecordings, Acoustics,
Year: 2022
www.jan-glisman.com
www.jiyunportfolio.com/
photo by Niclas Weber
photo by Niclas Weber
photo by Niclas Weber
photo by Niclas Weber